Általános szerződési feltételek
(hatályos: 2021. szeptember 15-től )
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Bukta Tünde egyéni vállalkozó (a továbbiakban: Szolgáltató), és az általa elektronikus levelezési rendszeren (a továbbiakban: E-mail) keresztül nyújtott tanácsadói szolgáltatás(oka)t igénybe vevő Megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő) jogait és kötelezettségeit, valamint a szolgáltatás tárgyát képező tanácsadói anyagra vonatkozó lényeges és lényegesnek minősített körülményeket kívánja rendezni, azokat tartalmazza. (a Szolgáltató és a Megrendelő a továbbiakban: Felek)
1. ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK;
A SZABÁLYOZÁS SZEMÉLYI HATÁLYA
1.1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
Neve: Bukta Tünde egyéni vállalkozó
Székhelye: 1157 Budapest, Zsókavár u. 61. 6/26.
Adószáma: 65693375-1-42
Nyilvántartási száma: 17501527
Elérhetősége, a szolgáltatást igénybe vevővel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@harmoniaszoba.hu
1.2. MEGRENDELŐ
Az info@harmoniaszoba.hu elektronikus levelezési címen szolgáltatást megrendelő 18. életévét betöltött, cselekvőképes természetes személy.
2. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK, A SZABÁLYOZÁS TÁRGYA
2.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók. A szerződés nyelve a magyar nyelv.
2.2. Jelen ÁSZF tárgyi hatálya kiterjed a Magyarország területén és azon kívülre a Szolgáltató által nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi, azon belül is tanácsadói szolgáltatásra, amely a Szolgáltató elektronikus levelezési címén (a továbbiakban: E-mail) történik.
3. A FELEK KÖZÖTTI VISZONY, A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
3.1. A szolgáltatási szerződés a Felek között a Megrendelő a Szolgáltató bármely tanácsadói szolgáltatására E-mailben történő jelentkezésekor, annak megrendelésével és jelen ÁSZF elfogadásával (emailben annak tudomásulvételéről történő visszaigazolásával) jön létre.
3.2. A Szolgáltató E-mail címén történő Szolgáltatásra történő jelentkezésével a Megrendelő kijelenti, hogy elfogadta a jelen ÁSZF-ben foglaltakat és tudomásul veszi, hogy a tanácsadói szolgáltatás megrendelésével a Felek közötti jogviszonyt a jelen ÁSZF szabályozza.
3.3. Amennyiben a Megrendelő az ÁSZF bármely rendelkezését nem fogadja el, úgy a tanácsadói szolgáltatást nem tudja igénybe venni.
3.4. A szolgáltatási szerződés tárgyát képező tanácsadói anyag létrejöttéhez a Ptk. alapján elegendő a Felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezése, mely konszenzus a Felek között létrejött bármilyen írásos és elektronikus (e-mail) kommunikációs csatornán létrejöhet.
3.5. A Felek megállapodnak, hogy a Megrendelő megrendelési adatai között szereplő E-mail címen történő kommunikáció írásbeli kommunikációnak minősül, a Megrendelő által megadott E-mail címre küldött levél kézbesítettnek minősül, valamint a szolgáltatás megrendelésére vonatkozó E-mailes visszaigazolás a Szolgáltató és Megrendelő között létrejött szerződés tartalmát képezi, annak Emailen történő megküldése eleget tesz a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 18.§ szerinti “írásbeli megerősítés” követelményének.
4. SZOLGÁLTATÁSI JOGVISZONY LÉTREJÖTTE; A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELE, MEGRENDELÉS, ÁRAK ÉS DÍJAZÁS
4.1. A szolgáltatási szerződés a Felek között a Megrendelő a Szolgáltató bármely tanácsadói szolgáltatására E-mailben történő jelentkezésekor, annak megrendelésével jön létre.
4.2. A Megrendelő által elküldött megrendelés megérkezését a Szolgáltató automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza: a Megrendelő által megadott adatokat (pl. számlázási információk) és a fizetendő végösszeget. Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.
4.3. Ha a Megrendelő rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé.
4.4. A Szolgáltató által a Megrendelő részére megküldött ÁSZF és banki átutalási adatokat visszaigazoló E-mail a Szolgáltatás igénybevételére irányuló elfogadó nyilatkozatnak minősül, mely egyben jelen ÁSZF elfogadását is jelenti.
4.5. A tanácsadói szolgáltatás nyújtására irányuló szolgáltatás igénybevétele a Megrendelőnek a Szolgáltató által megadott bankszámlaszámra történő, az előzetesen egyeztetett tanácsadói díj átutalásával valósul meg.
4.6. A szolgáltatás díja a szolgáltatás igénybevételét megelőzően, a felek egybehangzó írásbeli megállapodása alapján egy összegben kerül a Tanácsadó által megadott bankszámlaszámra átutalásra.
4.7. A megrendelt szolgáltatást a Megrendelő PayPal-en keresztül és közvetlen banki átutalással fizetheti ki.
4.8. A Tanácsadó a szolgáltatás díjáról számlát állít ki, melyet legkésőbb a tanácsadói anyag megküldésével egyidőben köteles a Megrendelő részére eljuttatni.
4.9. A Szolgáltató a jelen ÁSZF rendelkezéseit, az általa nyújtott szolgáltatások körét, vételárát, határidőket, stb. szabadon megváltoztathatja. A Szolgáltatónak a szolgáltatás adott áron történő eladására vonatkozó kötelezettsége a már megrendelt szolgáltatások árát nem érintik, folyamatban lévő megrendelésekre, megvalósult teljesítésekre nem vonatkozik, azok az ajánlattételi E-mailben meghatározott áron kerülnek megvalósításra.
4.10. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (m) bekezdése értelmében a fogyasztó nem gyakorolhatja elállás szerinti jogát a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről.
4.11. A Megrendelő által a szolgáltatás igénybevételére irányuló elfogadó nyilatkozat és a szolgáltatás díjának átutalását követően – digitális formában – megküldi a Megrendelőnek az általa megrendelt szolgáltatást támogató anyagot.
5. A SZOLGÁLTATÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS
5.1. A Megrendelő e-mailjén történt jelentkezés és a szolgáltatás igénybevételére irányuló elfogadó nyilatkozat a létrejött szerződéses jogviszony alapján, a tanácsadási szolgáltatás megrendelésével a Megrendelő köteles a megrendelt szolgáltatás árát megfizetni.
5.2. A tanácsadási szolgáltatástól a tanácsadási tevékenység díjának megfizetését követően attól való elállásra, a kifizetett szolgáltatási díj a Szolgáltató általi visszafizetésére lehetőség nincs.
6. PANASZÜGYINTÉZÉS
6.1.A Megrendelő a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő: E-mail: info@harmoniaszoba.hu
6.2 Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
6.3. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.
6.4. A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz a Megrendelőhöz eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
6.6. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:
6.6a, Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
6.6b, Békéltető testület.
A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Megrendelő eljárást kezdeményezhet a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
• 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
• Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
• E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
• Fax: 06 (1) 488 21 86
• Telefon: 06 (1) 488 21 31
7. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
7.1. Szolgáltató és Megrendelő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Megrendelő és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Gödöllői Járásbíróság Bíróság, illetve a hatásköri szabályok figyelembe vételével a Budapest Környéki Törvényszék kizárólagos illetékességét.